10 May 2015

Owsianka najlepsza na śniadanie!

Witajcie! Jeśli ważne jest dla Was zdrowe odżywianie i jednocześnie nie macie rano nadmiaru czasu na przygotowanie śniadania, ten post jest właśnie dla Was!
Jakiś czas temu zrezygnowałam z kupowania gotowych mieszanek musli. Jednym z powodów jest to, że zawierają dużo cukru, którego staram się unikać podczas śniadania. Kolejnym, moja skłonność do podjadania musli "na sucho" w ciągu dnia. Początkowo zadowalałam się najzwyklejszymi płatkami owsianymi z mlekiem. Teraz wzbogaciłam swoje śniadanie o kilka składników.

Składniki:
płatki owsiane
otręby owsiane
mielone siemię lniane
suszone jagody goji
ziarna słonecznika
mleko 0.5%

Takie śniadanie jest bardzo dobrym źródłem białka. Zawiera dużo błonnika, który wspomaga metabolizm. Jednocześnie długo utrzymuje poczucie sytości. Kolejnym plusem owsianki jest zawartość witamin, zdrowych tłuszczów oraz antyoksydantów. Zawsze wybieram płatki owsiane górskie, unikam tych błyskawicznych, które są bardziej przetworzone. Otręby owsiane pomagają kontrolować poziom cholesterolu. Siemię lniane ma bardzo pozytywny wpływ na jelita. Słonecznik i jagody goji dodaję przede wszystkim do smaku, ale nie można im odmówić wartości odżywczych. Słonecznik zawiera bardzo dużo magnezu, który poprawia koncentrację. Jagody goji są podobno najzdrowszymi owocami, a do tego są smaczne. 
Oczywiście możecie swoją owsiankę wzbogacić np. o orzechy, rodzynki czy inne owoce. Dla mnie jest to mieszanka idealna na zdrowy początek dnia.